Eko-zabawy, różne

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Eko- zabawy,turnieje, zagadkidla przedszkolnejgromadkiOpracowanie: Klub Twórczego NauczycielaZabrze 20131Spis treściEkologiczne scenariusze zajęć.....................................................................................4Zgnieć śmieć.....................................................................................................5W obronie zwierząt ..........................................................................................8W jakim świecie chcesz żyć...........................................................................10Zielone serce .................................................................................................13Woda życiodajny napój...................................................................................16Ekologiczne teatrzyki...................................................................................................18Przygoda Azorka............................................................................................19Ekoludki ratują świat.......................................................................................23Ekologiczne gry i zabawy............................................................................................35Co wiemy o zwierzętach? - quiz.....................................................................36- Młodzi ekolodzy – zgaduj-zgadula-..............................................................41Zabawa utrwalająca nazwy zwierząt lub roślin objętych ochroną.................45Zamek pełen niespodzianek .........................................................................46Ścieżka ekologiczna.......................................................................................52Ekologiczna przedszkolna orkiestra...............................................................57Krzyżówka......................................................................................................59Magiczny kod.................................................................................................60Obrazkowy kod...............................................................................................61Plątaninki literowe..........................................................................................62Eko – gra........................................................................................................63Ekologiczna gra z kostką...............................................................................64Ekologiczny turniej wiedzowy.........................................................................83Eko-krzyżówka 1............................................................................................86Eko-krzyżówka 2............................................................................................87Krzyżówka papier...........................................................................................882Krzyżówka metal............................................................................................89Krzyżówka plastik...........................................................................................90Krzyżówka szkło.............................................................................................91Ekologiczna wiersze i hasła.........................................................................................92Ekologiczna olimpiada...............................................................................................102Program ekologiczny.................................................................................................105Ekologiczny kalendarz...............................................................................................1333EKOLOGICZNESCENARIUSZEZAJEC4Opracowała: Bożena WiarekPrzedszkole nr 16Temat– Zgnieć śmiećCele ogólne- pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniuzadań,- kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu,- wyrobienie właściwego stosunku do ochrony środowiska,- kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działańCele szczegółowe:- kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody,- kształtowanie poczucia odpowiedzialności zaprzyrodniczego,- uświadomienie dzieciom potrzeby ograniczania śmieci,Cele operacyjne:Dziecko:- zwróci uwagę na problem rosnącej objętości śmieci- dowie się jak postępować z wybranymi odpadami ,by zajmowały jak najmniejmiejsca- uświadomi sobie ,że może aktywnie uczestniczyć w ochronie środowiskaMetody:sytuacja problemowa, rozmowa, pokaz, metoda ćwiczeń praktycznychstanśrodowiskaFormy:zbiorowa, indywidualna, grupowaŚrodki dydaktyczne :worek 60l na śmieci oraz „śmieci”- plastikowe butelki ,opakowania kartonowa posyropach ,po ryżu ,kaszy ,herbacie , butach ,kartoniki po paście do zębów , sokachitp. tamburyno, tasiemka lub gruba włóczka.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl