Egzamin z fortepianu, INNE RÓŻNE

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

II. PRZEDMIOTY PRAKTYCZNE (ARTYSTYCZNE).

15. Oceny klasyfikacyjne śródroczne i końcoworoczne z przedmiotów praktycznych ustala się wg następującej skali ocen:
a) ocena celująca: osiągnięcia ucznia wykraczają poza wymagania edukacyjne
b) ocena bardzo dobra: uczeń całkowicie spełnia wymagania edukacyjne
c) ocena dobra: spełnienie wymagań edukacyjnych nie jest pełne, ale nie przewiduje się problemów w dalszym kształceniu
d) ocena dostateczna: uczeń spełnił jedynie podstawowe wymagania edukacyjne, co może oznaczać trudności w toku dalszego kształcenia
e) ocena dopuszczająca: spełnienie wymagań edukacyjnych jest minimalne i poważnie utrudni, a nawet może uniemożliwić dalsze kształcenie
f) ocena niedostateczna: uczeń wyraźnie nie spełnia wymagań edukacyjnych, co uniemożliwia mu kontynuację kształcenia.

16. Ocenę egzaminu promocyjnego z instrumentu głównego w klasach II-VI cyklu 6-letniego, I-IV cyklu 4-letniego PSM I st. oraz I-V wydziału instrumentalnego i I-III wydziału wokalnego PSM II st. ustala się na podstawie liczby uzyskanych punktów wg następującej skali punktowej:
ocena celująca: 25 pkt.
ocena bardzo dobra: 21-24 pkt.
ocena dobra: 16-20 pkt.
ocena dostateczna: 13-15 pkt.
ocena dopuszczająca: 11-12 pkt.
ocena niedostateczna: 0-10 pkt.

17. Ustala się następujące kryteria ocen gry na instrumencie:
25 pkt. - ocenę celującą - otrzymuje uczeń za grę o wysokim poziomie technicznym i artystycznym, znacznie wykraczającą swym poziomem ponad wymagania danej klasy lub grupy wiekowej oraz wyróżniający się pracowitością i zaangażowaniem w wywiązywaniu się z obowiązków; ocenę może osiągnąć także uczeń, który osiąga sukcesy na konkursach krajowych lub międzynarodowych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia,
21-24 pkt. - ocenę bardzo dobrą - otrzymuje uczeń za grę bardzo dobrą technicznie i artystycznie oraz wykazujący się pracowitością i zaangażowaniem w wywiązywaniu się z obowiązków,
16-20 pkt. - ocenę dobrą - otrzymuje uczeń za grę dobrą technicznie, poprawną stylowo, lecz z drobnymi uchybieniami oraz wykazujący się systematyczną pracą,
13-15 pkt. - ocenę dostateczną - otrzymuje uczeń spełniający minimum wymagań programowych w danym okresie edukacyjnym, z zadatkami na postęp w dalszej nauce,
11-12 pkt. - ocenę dopuszczającą - otrzymuje uczeń, który nie spełnił wymagań programowych w danym okresie edukacyjnym, co nie pozwala mu kontynuować nauki w dalszym procesie edukacyjnym,
0-10 pkt. - ocenę niedostateczną - otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań minimum programowego, a braki techniczne i muzyczne uniemożliwiają mu całkowicie dalszy postęp w nauce.

8. Ustala się następujące szczegółowe kryteria oceny gry na instrumencie, które bierze pod uwagę komisja egzaminacyjna i nauczyciel ustalający ocenę ucznia:
muzykalność i walory artystyczne interpretacji utworu,
sprawność techniczna,
zgodność z tekstem nutowym,
poprawność i swoboda aparatu gry,
kultura dźwięku, intonacja,
dyscyplina rytmiczna i agogiczna,
pamięć i odporność psychiczna na estradzie,
wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć edukacyjnych.

9. Nauczyciele śpiewu na wydziale wokalnym oraz chóru, orkiestry i zespołów kameralnych na wydziale instrumentalnym, ustalają specyficzne kryteria ocen klasyfikacyjnych obowiązujących na egzaminach promocyjnych i w przypadku ustalania oceny przez nauczyciela w oparciu o obowiązujące PSO tych przedmiotów.

20. Nauczyciel jest zobowiązany dostosować wymagania edukacyjne do możliwości i indywidualnych potrzeb ucznia w przypadkach określonych w par. 4 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 8 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych.

OCENIANIE BIEŻĄCE

21. Ocenianie bieżące z przedmiotu głównego ma charakter informacyjny i motywacyjny. Dopuszcza się różnorodne formy oceniania bieżącego pod warunkiem, że wynikają one z realizowanego programu nauczania, a jego skale i formy są znane uczniowi i jego rodzicom (opiekunom prawnym). Mogą to być m.in.:
a) oceny z poszczególnych lekcji

) oceny za przygotowanie utworu, lub kilku utworów, np. na zakończenie ich opracowywania w toku nauki
c) oceny za publiczne wykonanie utworu (utworów)
d) oceny za wkład pracy w przygotowanie do lekcji.

22. Oceny stosowane w ocenianiu bieżącym mogą mieć następujące formy:
oceny opisowe
oceny wg skali i kryteriów zawartych w punkcie 17.

23. Ocenianie bieżące z chóry i orkiestry obejmuje przede wszystkim:
sprawdziany indywidualne z partii lub głosu
sprawdziany z przygotowania zespołowego (np. granie/śpiewanie w mniejszych grupach)
udział ucznia w występach
przygotowanie do zajęć.

 

37. Przyjmuje się następującą procedurę ustalania oceny przez komisję:
nauczyciel ucznia (a w przypadku jego nieobecności - kierownik sekcji lub upoważniony inny nauczyciel) proponuje ocenę uwzględniając kryteria zawarte w punkcie 17,
członkowie komisji przeprowadzają dyskusję w oparciu o ww. kryteria i przedstawiają swoje propozycje oceny ucznia,
komisja ustala ocenę w drodze dyskusji, a w przypadku różnicy zdań ocenę stanowi średnia arytmetyczna punktów przyznanych przez poszczególnych jej członków.

38. Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół wg obowiązującego wzoru. W przypadku ustalenia oceny celującej, dopuszczającej i niedostatecznej komisja zamieszcza krótkie uzasadnienie oceny. W protokole mogę także znaleźć się inne istotne informacje i uwagi dotyczące przebiegu i wyniku egzaminu promocyjnego.

38. Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół wg obowiązującego wzoru. W przypadku ustalenia oceny celującej, dopuszczającej i niedostatecznej komisja zamieszcza krótkie uzasadnienie oceny. W protokole mogę także znaleźć się inne istotne informacje i uwagi dotyczące przebiegu i wyniku egzaminu promocyjnego.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl