Eksperyment, Eskperymenty

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

1.      Obszar: POWIETRZE

2.      Środki dydaktyczne: świeczka, słoik bądź szklanka, zapałki, podstawka pod świeczkę

3.      Przebieg eksperymentu:

·         poinformowanie dzieci o niebezpieczeństwie jakie niesie za sobą ogień,

·         zapalnie świeczki,

·         przykrycie świeczki słoikiem – świeczka po chwili gaśnie,

·         ponowne zapalenie świeczki,

·         przykrycie świeczki słoikiem. Kiedy płomień zaczyna gasnąć podniesienie słoika na wysokość ok. 1 cm. W efekcie czego płomień zaczyna „odżywać” i dalej się pali.

4.      Efekty: Świeczka gaśnie za każdym razem kiedy odcinamy dopływ tlenu. Kiedy ten jest znowu dostarczany płomień zaczyna się znowu palić.

5.      Dlaczego tak się dzieje? Płomień świeczki gaśnie w wyniku odcięcia dopływu tlenu, który jest niezbędny, aby płomień dalej się palił.

6.      Literatura:

·         „Vademecum Młodego Ekologa”. Bis. Warszawa 2001

·          

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl