Elf- kolonia, Plany wyjazdów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Związek Harcerstwa Polskiego
Hufiec Lublin
PLAN PRACY PODCZAS KOLONII12 Lubelska Gromada Zuchowa „Gumbrea”
Jarosławiec, 9-22 VII 2010r.
CYKL SPRAWNOŚCIOWY
„Elf”
Związek Harcerstwa Polskiego12 LUBELSKA GROMADA ZUCHOWA
„GUMBREA”
ul. Lwowska 12, 20-128 Lublin tel/fax 532 75 18
PLAN PRACY PODCZAS KOLONII
1.TERMIN: 9-22 VII 2010
2.MIEJSCE: Jarosławiec
3.UCZESTNICY:
Kadra:
- lsam. Urszula Zarębska- drużynowallpion. Małgorzata Wyrostek- przybocznalltrop. Dorota Borecka- członek Rady Gromadyl
Zuchy:
- lzuchna Daria Józefackallzuchna Zuzanna Gryzllzuchna ochocza Katarzyna Kałkusllzuchna Wiktoria Bełcikllzuchna Oliwia Misiukllzuch Tomasz Świrgońllzuch Hubert Grabekl
4.RAMOWY PLAN DNIA:
7:30 – 7:35 Pobudka
7:35 – 8:00 Toaleta poranna
8:00 – 8:30 Apel poranny
8:30 – 9:15 Śniadanie
9:15 – 13:30 I blok programowy
13:30 – 14:30 Obiad
14:30 – 18:30 II blok programowy
18:30 – 19:15 Kolacja
19:15 – 22:00 III blok programowy
22:00 – 22:30 Toaleta wieczorna
22:30 – 7:30 Cisza nocna
5.CELE I ZAMIERZENIA (Z PLANU PRACY GROMADY):
CEL I
Wykształcenie w zuchach postaw zawartych w Prawie i Obietnicy Zucha oraz ukazanie postawy patriotyzmu tak, aby znali zwyczaje i święta w naszym kraju.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lRealizowały próby na gwiazdki oraz sprawności indywidualne i zespołowe
lKierowały się w swoim życiu wartościami wynikającymi z Prawa i Obietnicy Zucha.
lMiały złożona Obietnicę Zuchową. Znały i umiał zaśpiewać Hymn Narodowy.
lWiedziały jak się zachować podczas uroczystości państwowych;
lZnały symbole narodowe.
lZnały najważniejsze wydarzenia Historyczne Polski;
lZnały główne rzeki Polski i najważniejsze miasta;
lWiedziały jakie są zwyczaje pielęgnowane w naszym kraju oraz chciały je kontynuować.
CEL II
Rozwinięcie w zuchach spostrzegawczości tak aby potrafiły rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt znajdujące się w ich okolicy.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lZnały chronione rośliny i zwierzęta w Polsce.
lPotrafiły rozpoznawać liście najczęściej spotykanych drzew w swojej okolicy;
lWiedziały jak zachować się podczas wycieczki do lasu;
lZnały rolę pomników przyrody;
lWiedziały gdzie znajdują się pomniki przyrody w okolicy;
CEL III
Wykształcenie w zuchach postawy aktywności fizycznej poprzez przekazanie odpowiedniej wiedzy na temat rozwoju fizycznego, tak aby spędzały więcej czasu na świeżym powietrzu.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lBardziej aktywne fizycznie
lUmieli wybierać oraz wykonywać ćwiczenia doskonalące ich sprawność.
lPotrafili zorganizować zabawę w grupie.
lRozwijali swoje zainteresowania związane ze sportem.
CEL IV
Nauczenie członków gromady zasad panujących w grupie tak, aby zostały zbudowane więzi miedzy członkami gromady.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lWiedzieli jak zachować się w grupie;
lZwracali się do siebie z szacunkiem.
lUżywały zwrotów grzecznościowych.
lSpontaniczne i wesołe znając umiar w żartach.
lSłużyły pomocą innym zuchom.
lStarały się widzieć mocne strony każdego z zuchów.
lCzuły więzi z członkami gromady.
CEL V
Poznanie harcerzy z 232 LDH „Trewir” tak, aby zuchy nie bały się przejść do drużyny harcerskiej.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lZnały członków drużyny harcerskiej.
lZnały nazwę drużyny do której mają przejść;
lChciały przejść do drużyny harcerskiej.
lWiedziały jak nazywają się osoby wchodzące w skład kadry drużyny harcerskiej.
CEL VI
Wykształcenie postawy samodzielności tak, aby zuchy potrafiły poradzić sobie w trudnych sytuacjach bez pomocy rodziców.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lPotrafiły same spakować plecak na wycieczkę.
lPotrafiły same zrobić sobie jedzenie(kanapkę).
lPotrafiły same się umyć.
lPotrafiły same się ubrać;
lPotrafiły zakleić plastrem ranę;
lWiedziały, jak bezpiecznie używać narzędzi w kuchni i jak się w niej zachować.
CEL VII
Wykształcenie odpowiedzialności wśród rady gromady poprzez zdobycie przez nią nowych doświadczeń i wiedzy, tak aby byli świadomi swojego wpływu na działanie gromady.
Po zrealizowaniu celu Rada Gromady będzie:
lSama potrafiła stawiać sobie cele.
lZnała i stosowała metodyka zuchową, HSW oraz elementy metody harcerskiej.
lDbała o własny rozwój realizując kolejne próby na stopnie.
lZnała rozwój psychofizyczny dzieci w wieku zuchowym.
lDbała o indywidualny rozwój każdego z członków gromady;
6. CELE I ZAMIERZENIA KOLONI:
CELI
Wykształcenie w zuchach członkach gromady poczucia odrębności od innych gromad oraz jedności wewnątrz gromady tak, aby zostały nawiązane nowe przyjaźnie oraz członkowie gromady czuli się dobrze w swoim towarzystwie.
Po zrealizowaniu celu członkowie gromady będą:
lPotrafiły współpracować z innymi członkami gromady;
lZ szacunkiem odzywali się do innych;
lBezpiecznie spędzać czas podczas zabawy;
lKulturalnie zachowywali się w grupie;
CEL II
Wykształcenie w zuchach kreatywności tak, aby wykorzystywały ją w działaniu.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lPosiadały większą bazę pomysłów do wykorzystania;
lPotrafiły wcielać się w rolę postaci z bajek;
lDzieliły się swoimi pomysłami z innymi;
CEL III
Wdrążenie zuchom pojęcia tolerancja tak, aby sprawiedliwie oceniały sytuacje, które zdarzyły się wokół nich.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lPotrafiły przyznać się do błędu;
lPotrafiły przeprosić za złe zachowanie;
lPotrafiły znajdować rozwiązania z problemów;
CEL IV
Nauczenie zuchów większej zaradności tak, aby były bardziej samodzielne i potrafiły poradzić sobie bez pomocy rodziców.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lSame znajdowały swoje rzeczy w bagażu;
lDbały o higienę osobistą;
lDbały o porządek w swoim otoczeniu;
lSame umiały robić sobie kanapki;
CEL V
Wykształcenie w zuchach postawy aktywności fizycznej tak, aby więcej czasu spędzały w ruchu.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lZnały więcej gier i zabaw na świeżym powietrzu.
lWięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu;
lBezpiecznie zachowywały się i bawiły na świeżym powietrzu;
lSpędzały więcej czasu nad wodą;
CEL VI
Poznanie przez zuchy zwyczajów i historii elfów tak, aby pobudzona została ich wyobraźnia oraz posiadały wiedzę na temat śródziemnych elfów.
Po zrealizowaniu celu zuchy będą:
lZnały historię elfów;
lWiedziały gdzie żyły elfy;
lWiedziały czym zajmowały się elfy na co dzień;
lMiały zdobyta nową sprawność;
CEL VII
Wykształcenie w kadrze gromady odpowiedzialności za powierzone zuchy tak, aby byli świadomi swojego wpływu na działanie gromady i postawę zuchów.
Po zrealizowaniu celu kadra gromad będzie:
lZnała i stosowała metodyka zuchową;
lDbała o własny rozwój realizując kolejne próby na stopnie;
lZnała rozwój psychofizyczny dzieci w wieku wczesnoszkolnym;
lDbała o indywidualny rozwój każdego z członków gromady;
7.REALIZOWANA SPRAWNOŚĆ ZESPOŁOWA: Elf
8.FABUŁA:
„ Dwa zwaśnione rody elfów otrzymują wiadomość o przepowiedni dotyczącej dawnych losów elfów. Oba rody wyruszają w podróż by ją odkryć i wypełnić jej słowa. Jeden z nich zamieszkuje w Dolinie Rivendell, krainie spokoju i radości. Drugi zaś Lothlórien z krainy śpiewu zamieszkujący Złotą Dolinę. Aby się przenieść do miejsca wypełnienia przepowiedni otrzymują specjalne amulety swojego rodu. Przenieść mogą się tam wypowiadając specjalne magiczne słowa i tylko wraz z Arveną, Panią Leśnego Dworu i Legolasem. Z nimi poznają życie w lesie, stają się wilczymi zwiadowcami. Aby odczytać słowa i znaczenie przepowiedni uczą się elfickiego pisma. Muszą również poznać historię śródziemnych elfów. Każdy z członków rodu musi bardzo dobrze rozpoznawać odgłosy zwierząt. W pewnym momencie elfy dowiadują się, że aby odczytać i wypełnić przepowiednie swoich przodków dwa zwaśnione rody muszą się połączyć, tylko wspólnymi siłami są w stanie wypełnić wole przodków. Od tego momentu podróżują razem, poznając dwie krainy Rivendell i Lothlórien. Uczą się tolerancji do innych wspólnie z Arveną oraz dobrych manier z Panią Leśnego Dworu. Następnie wędrują do szarej przystani. Bezpośrednio po wizycie w tym miejscu odbywają naradę elfów pod przewodnictwem Legolasa. Z nim również dowiadują się iż wypełnienie przepowiedni odbędzie się na północy. Aby przepowiednia się wypełniła każdy elf musi również posiąść potrzebne umiejętności oraz spotkać się z Krasnoludami. Elf przed wypełnieniem przepowiedni musi złożyć uroczystą przysięgę. Po wykonaniu każdego z ważnych dla wypełnienia przepowiedni czynów elfy dostają kawałek magicznej układanki z przepowiednią. Aby przepowiednia się wypełniła wszystkie zuchy muszą posłużyć się zdobytymi umiejętnościami i czekać na tajemniczy znak.”
9. OBRZĘDOWOŚĆ:
lDwa rody:
- Rivendell: Daria, Wiktoria, Hubert
- Lothlórien: Kasia, Zuzia, Oliwka, Tomek
lMiejsce programowe:
- dużo świeczek i świeczników;
- świetliki;
- mapa krainy elfów, zaznaczanie miejsc jednego po każdych zajęciach;
lna początku podzielenie na dwie krainy rodów lecz na pożegnaniu dnia połączenie w jedno;
lkoraliki przyznawane przez Arwenę, Panią leśnego dworu i Legolasa podczas pożegnań dnia;
lpo wypełnieniu przepowiedni listki przy amuletów na znak połączenia się rodów;
lzbiórka gwizdkiem z odgłosem ptaków;
10.HARMONOGRAM:
Data/
Blok
Temat
Osoba odpowiedzialna
Uwagi
9.07.2010
III
Wyjazd z Lublina
MJ
- podróż w godzinach nocnych
10.07.2010
I
PK- Wycieczka Trójmiasto
SP
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]Tematy
- Strona startowa
- Elf, Gry, Heroes 3 - maps, Maps, Maps
- Elf Quest The Mage in the Mirror, Hero Quest
- Elf dla Marzenki, Wzory inne
- Electrical Part List, Service Manual do Tel.komórkowych, Samsung - Service Manual, Samsung GT-M8800
- Ekstrakt melisy lekarskiej pomocny w leczeniu łagodnej choroby A, Zdrowie
- Ejercicios de Subjuntivo, Espanol
- El Marabino(1), ---NUTY---, SPANISH
- Egzamin pies 2 klasa PTK, kynoterapia dogoterapia
- Ekonomia I semestr-[ www.potrzebujegotowki.pl ], analiza, Analiza i Ekonomia
- Elfa magica, Fantastyczne 3
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- amofpanewdh10.htw.pl