Elf- kolonia, Plany wyjazdów

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

Związek Harcerstwa Polskiego

Hufiec Lublin

 PLAN PRACY PODCZAS KOLONII

 

12 Lubelska Gromada Zuchowa „Gumbrea”

 

Jarosławiec, 9-22 VII 2010r.

 



CYKL SPRAWNOŚCIOWY

„Elf”

 





Związek Harcerstwa Polskiego12 LUBELSKA GROMADA ZUCHOWA

„GUMBREA”

ul. Lwowska 12, 20-128 Lublin tel/fax 532 75 18

PLAN PRACY PODCZAS KOLONII

 

1.TERMIN: 9-22 VII 2010

 

2.MIEJSCE: Jarosławiec

 

3.UCZESTNICY:

 

Kadra:

    lsam. Urszula Zarębska- drużynowallpion. Małgorzata Wyrostek- przybocznalltrop. Dorota Borecka- członek Rady Gromadyl

 

Zuchy:

    lzuchna Daria Józefackallzuchna Zuzanna Gryzllzuchna ochocza Katarzyna Kałkusllzuchna Wiktoria Bełcikllzuchna Oliwia Misiukllzuch Tomasz Świrgońllzuch Hubert Grabekl

 

4.RAMOWY PLAN DNIA:

7:30 – 7:35 Pobudka

7:35 – 8:00 Toaleta poranna

8:00 – 8:30 Apel poranny

8:30 – 9:15 Śniadanie

9:15 – 13:30 I blok programowy

13:30 – 14:30 Obiad

14:30 – 18:30 II blok programowy

18:30 – 19:15 Kolacja

19:15 – 22:00 III blok programowy

22:00 – 22:30 Toaleta wieczorna

22:30 – 7:30 Cisza nocna

 

5.CELE I ZAMIERZENIA (Z PLANU PRACY GROMADY):

CEL I

Wykształcenie w zuchach postaw zawartych w Prawie i Obietnicy Zucha oraz ukazanie postawy patriotyzmu tak, aby znali zwyczaje i święta w naszym kraju.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lRealizowały próby na gwiazdki oraz sprawności indywidualne  i zespołowe

lKierowały się w swoim życiu wartościami wynikającymi z Prawa i Obietnicy Zucha.

lMiały złożona Obietnicę Zuchową. Znały i umiał zaśpiewać Hymn Narodowy.

lWiedziały jak się zachować podczas uroczystości państwowych;

lZnały symbole narodowe.

lZnały najważniejsze wydarzenia Historyczne Polski;

lZnały główne rzeki Polski i najważniejsze miasta;

lWiedziały jakie są zwyczaje pielęgnowane w naszym kraju oraz chciały je kontynuować.
 

CEL II

Rozwinięcie w zuchach spostrzegawczości tak aby potrafiły rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt znajdujące się w ich okolicy.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lZnały chronione rośliny i zwierzęta w Polsce.

lPotrafiły rozpoznawać liście najczęściej spotykanych drzew w swojej okolicy;

lWiedziały jak zachować się podczas wycieczki do lasu;

lZnały rolę pomników przyrody;

lWiedziały gdzie znajdują się pomniki przyrody w okolicy;

 

CEL III

Wykształcenie w zuchach postawy aktywności fizycznej poprzez przekazanie odpowiedniej wiedzy na temat rozwoju fizycznego, tak aby spędzały więcej czasu na świeżym powietrzu.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lBardziej aktywne fizycznie

lUmieli wybierać oraz wykonywać ćwiczenia doskonalące ich sprawność.

lPotrafili zorganizować zabawę w grupie.

lRozwijali swoje zainteresowania związane ze sportem.

 

CEL IV

Nauczenie członków gromady zasad panujących w grupie tak, aby zostały zbudowane więzi miedzy członkami gromady.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lWiedzieli jak zachować się w grupie;

lZwracali się do siebie z szacunkiem.

lUżywały zwrotów grzecznościowych.

lSpontaniczne i wesołe znając umiar w żartach.

lSłużyły pomocą innym zuchom.

lStarały się widzieć mocne strony każdego z zuchów.

lCzuły więzi z członkami gromady.

 

CEL V

Poznanie harcerzy z 232 LDH „Trewir” tak, aby zuchy nie bały się przejść do drużyny harcerskiej.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lZnały członków drużyny harcerskiej.

lZnały nazwę drużyny do której mają przejść;

lChciały przejść do drużyny harcerskiej.

lWiedziały jak nazywają się osoby wchodzące w skład kadry drużyny harcerskiej.
 

CEL VI

Wykształcenie postawy samodzielności tak, aby zuchy potrafiły poradzić sobie w trudnych sytuacjach bez pomocy rodziców.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lPotrafiły same spakować plecak na wycieczkę.

lPotrafiły same zrobić sobie jedzenie(kanapkę).

lPotrafiły same się umyć.

lPotrafiły same się ubrać;

lPotrafiły zakleić plastrem ranę;

lWiedziały, jak bezpiecznie używać narzędzi w kuchni i jak się w niej zachować.

 

CEL VII

Wykształcenie odpowiedzialności wśród rady gromady poprzez zdobycie przez nią nowych doświadczeń i wiedzy, tak aby byli świadomi swojego wpływu na działanie gromady.

Po zrealizowaniu celu Rada Gromady będzie:

lSama potrafiła stawiać sobie cele.

lZnała i stosowała metodyka zuchową, HSW oraz elementy metody harcerskiej.

lDbała o własny rozwój realizując kolejne próby na stopnie.

lZnała rozwój psychofizyczny dzieci w wieku zuchowym.

lDbała o indywidualny rozwój każdego z członków gromady;

 

6. CELE I ZAMIERZENIA KOLONI:

CELI

Wykształcenie w zuchach członkach gromady poczucia odrębności od innych gromad oraz jedności wewnątrz gromady tak, aby zostały nawiązane nowe przyjaźnie oraz członkowie gromady czuli się dobrze w swoim towarzystwie.

Po zrealizowaniu celu członkowie gromady będą:

lPotrafiły współpracować z innymi członkami gromady;

lZ szacunkiem odzywali się do innych;

lBezpiecznie spędzać czas podczas zabawy;

lKulturalnie zachowywali się w grupie;

 

CEL II

Wykształcenie w zuchach kreatywności tak, aby  wykorzystywały ją w działaniu.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lPosiadały większą bazę pomysłów do wykorzystania;

lPotrafiły wcielać się w rolę postaci z bajek;

lDzieliły się swoimi pomysłami z innymi;

 

CEL III

Wdrążenie zuchom pojęcia tolerancja tak, aby sprawiedliwie oceniały sytuacje, które zdarzyły się wokół nich.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lPotrafiły przyznać się do błędu;

lPotrafiły przeprosić za złe zachowanie;

lPotrafiły znajdować rozwiązania z problemów;

 

CEL IV

Nauczenie zuchów większej zaradności tak, aby były bardziej samodzielne i potrafiły poradzić sobie bez pomocy rodziców.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lSame znajdowały swoje rzeczy w bagażu;

lDbały o higienę osobistą;

lDbały o porządek w swoim otoczeniu;

lSame umiały robić sobie kanapki;

 

CEL V

Wykształcenie w zuchach postawy aktywności fizycznej tak, aby więcej czasu spędzały w ruchu.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lZnały więcej gier i zabaw na świeżym powietrzu.

lWięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu;

lBezpiecznie zachowywały się i bawiły na świeżym powietrzu;

lSpędzały więcej czasu nad wodą;

 

CEL VI

Poznanie przez zuchy zwyczajów i historii elfów tak, aby pobudzona została ich wyobraźnia oraz posiadały wiedzę na temat śródziemnych elfów.

Po zrealizowaniu celu zuchy będą:

lZnały historię elfów;

lWiedziały gdzie żyły elfy;

lWiedziały czym zajmowały się elfy na co dzień;

lMiały zdobyta nową sprawność;

 

CEL VII

Wykształcenie w kadrze gromady odpowiedzialności za powierzone zuchy tak, aby byli świadomi swojego wpływu na działanie gromady i postawę zuchów.

Po zrealizowaniu celu kadra gromad będzie:

lZnała i stosowała metodyka zuchową;

lDbała o własny rozwój realizując kolejne próby na stopnie;

lZnała rozwój psychofizyczny dzieci w wieku wczesnoszkolnym;

lDbała o indywidualny rozwój każdego z członków gromady;

 

7.REALIZOWANA SPRAWNOŚĆ ZESPOŁOWA: Elf

 

8.FABUŁA:

„ Dwa zwaśnione rody elfów otrzymują wiadomość o przepowiedni dotyczącej dawnych losów elfów. Oba rody wyruszają w podróż by ją odkryć i wypełnić jej słowa. Jeden z nich zamieszkuje w Dolinie Rivendell, krainie spokoju i radości. Drugi zaś Lothlórien  z krainy śpiewu zamieszkujący Złotą Dolinę. Aby się przenieść do miejsca wypełnienia przepowiedni otrzymują specjalne amulety swojego rodu. Przenieść mogą się tam wypowiadając specjalne magiczne słowa i tylko wraz z Arveną, Panią Leśnego Dworu i Legolasem. Z nimi poznają życie w lesie, stają się wilczymi zwiadowcami. Aby odczytać słowa i znaczenie przepowiedni uczą się elfickiego pisma. Muszą również poznać historię śródziemnych elfów. Każdy z członków rodu musi bardzo dobrze rozpoznawać odgłosy zwierząt. W pewnym momencie elfy dowiadują się, że aby odczytać i wypełnić przepowiednie swoich przodków dwa zwaśnione rody muszą się połączyć, tylko wspólnymi siłami są w stanie wypełnić wole przodków. Od tego momentu podróżują razem, poznając dwie krainy Rivendell i Lothlórien. Uczą się tolerancji do innych wspólnie z Arveną oraz dobrych manier z Panią Leśnego Dworu. Następnie wędrują do szarej przystani. Bezpośrednio po wizycie w tym miejscu odbywają naradę elfów pod przewodnictwem Legolasa. Z nim również dowiadują się iż wypełnienie przepowiedni odbędzie się na północy. Aby przepowiednia się wypełniła każdy elf musi również posiąść potrzebne umiejętności oraz spotkać się z Krasnoludami. Elf przed wypełnieniem przepowiedni musi złożyć uroczystą przysięgę. Po wykonaniu każdego z ważnych dla wypełnienia przepowiedni czynów elfy dostają kawałek magicznej układanki z przepowiednią. Aby przepowiednia się wypełniła wszystkie zuchy muszą posłużyć się zdobytymi umiejętnościami i czekać na tajemniczy znak.”

 

9. OBRZĘDOWOŚĆ:

lDwa rody:

- Rivendell: Daria, Wiktoria, Hubert

- Lothlórien: Kasia, Zuzia, Oliwka, Tomek

lMiejsce programowe:

- dużo świeczek i świeczników;

- świetliki;

- mapa krainy elfów, zaznaczanie miejsc jednego po każdych zajęciach;

lna początku podzielenie na dwie krainy rodów lecz na pożegnaniu dnia połączenie w jedno;

lkoraliki przyznawane przez Arwenę, Panią leśnego dworu i Legolasa podczas pożegnań dnia;

lpo wypełnieniu przepowiedni listki przy amuletów na znak połączenia się rodów;

lzbiórka gwizdkiem z odgłosem ptaków;

 

10.HARMONOGRAM:

Data/

Blok

Temat

Osoba odpowiedzialna

Uwagi

9.07.2010

III

Wyjazd z Lublina

MJ

- podróż w godzinach nocnych

10.07.2010

I

PK- Wycieczka Trójmiasto

SP

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl