Elementy gimn korekcyjnej,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]I. ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA                                                                                                      NAUCZYCIELI
Â
Â
Pytania skierowane do nauczycieli mają na celu uzyskanie informacji zwrotnych, oceny, uzyskania wskazówek do dalszej pracy z dziećmi.
Proszę określić (podkreślając właściwą odpowiedź), CZY:
Â
1.    Cele zajęć są właściwie sformułowane i możliwe do osiągnięcia ?
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
2.    Czy jakość i ilość zadań jest odpowiednia do kształtowania umiejętności zawartych w celach zajęć ?
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
3.    Czy treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata, określ w jakim stopniu:
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
4.    Oceń, czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na ocenę obejrzanych zajęć:
-Â Â Â Â Â Â Â Â zdecydowanie tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
5.    W jakim stopniu zajęcia wpłynęły na jakość Twojej pracy pedagogicznej (tzn., czy zachęciły Cię do stosowania elementów gimnastyki korekcyjnej na zajęciach z edukacji motoryczno- zdrowotnej)?
-        tak, zachęciły mnie do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych
-        raczej wpłynęły na jakość mojej pracy
-        nie wpłynęły na jakość mojej pracy
6.    W jakim stopniu zajęcia spełniły Twoje oczekiwania:
-        w pełni
-        spełniły częściowo
-        raczej nie spełniły
-        nie spełniły
Â
7.    Które z poniższych elementów należałoby zmodyfikować:
-        sposób realizacji celów lekcji
-Â Â Â Â Â Â Â Â metody nauczania
-        środki dydaktyczne
-        organizacja procesu lekcyjnego (sprawność, rytmiczność)
-        relacje interpersonalne N – U
-Â Â Â Â Â Â Â Â inne:
Â
Â
II. ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA                                                                                                       NAUCZYCIELIÂ
Â
Pytania skierowane do nauczycieli mają na celu uzyskanie informacji zwrotnych, oceny, uzyskania wskazówek do dalszej pracy z dziećmi.
Proszę określić (podkreślając właściwą odpowiedź), CZY:
Â
8.    Cele zajęć są właściwie sformułowane i możliwe do osiągnięcia ?
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
9.    Czy jakość i ilość zadań jest odpowiednia do kształtowania umiejętności zawartych w celach zajęć ?
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
10. Czy treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata, określ w jakim stopniu:
-Â Â Â Â Â Â Â Â tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
11. Oceń, czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na ocenę obejrzanych zajęć:
-Â Â Â Â Â Â Â Â zdecydowanie tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej tak
-Â Â Â Â Â Â Â Â raczej nie
-Â Â Â Â Â Â Â Â nie
12. W jakim stopniu zajęcia wpłynęły na jakość Twojej pracy pedagogicznej (tzn., czy zachęciły Cię do stosowania elementów gimnastyki korekcyjnej na zajęciach z edukacji motoryczno- zdrowotnej)?
-        tak, zachęciły mnie do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych
-        raczej wpłynęły na jakość mojej pracy
-        nie wpłynęły na jakość mojej pracy
13. W jakim stopniu zajęcia spełniły Twoje oczekiwania:
-        w pełni
-        spełniły częściowo
-        raczej nie spełniły
-        nie spełniły
Â
14. Które z poniższych elementów należałoby zmodyfikować:
-        sposób realizacji celów lekcji
-Â Â Â Â Â Â Â Â metody nauczania
-        środki dydaktyczne
-        organizacja procesu lekcyjnego (sprawność, rytmiczność)
-        relacje interpersonalne N – U
-Â Â Â Â Â Â Â Â inne:
Â
Â
 W wyniku przeprowadzonej analizy ankiet okazało się, że większość rodziców pozytywnie ocenia zajęcia. Uważają oni, że większość dzieci rozumie polecenia, wykonuje je chętnie, dzieci często też pytają nauczyciela o pomoc lub wyjaśnienie, ale nie zawsze ich zachowanie w domu i podczas zajęć rodzice oceniają tak samo. Zajęcia rodzice oceniają bardzo dobrze, wszyscy uważają, że mają one wpływ na prawidłowy rozwój fizyczny dziecka. Na zakończenie wyrażają chęć uczestniczenia w podobnych zajęciach na innych przedmiotach.
  Nauczyciele natomiast przyglądali się zajęciom w inny sposób- ich zadaniem była nie tylko obserwacja uczniów, ale też zwrócenie uwagi na merytoryczne przygotowanie nauczyciela i jego relacje z uczniami. Wszyscy nauczyciele uważają, że cele zajęć zostały osiągnięte, odpowiednia jest ilość i jakość zadań do kształtowania umiejętności. Uważają również, że w pełni spełniły ich oczekiwania. Większość też uważa, że treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata oraz, że zajęcia te zachęciły ich do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych.
Â
 Podsumowując, rodzice wspólnie z nauczycielami stwierdzili, że organizowanie w przyszłości podobnych zajęć z ich udziałem jest potrzebne, przynosi wymierne skutki w postaci informacji zwrotnej oraz ma duży wpływ na podniesienie rangi prowadzonych zajęć. Nauczyciel ma okazję pokazania, w jaki sposób pracuje z dziećmi, jakich używa metod pracy, rodzic natomiast ma okazję zaobserwować zachowanie się swojego dziecka, jego relacje z rówieśnikami. Niektórzy rodzice zauważyli, że można też na lekcji otwartej obserwować rozwój dziecka w porównaniu z kolegami z klasy. Rodzice poprzez pryzmat obejrzanych zajęć stwierdzili, że inaczej teraz patrzą i oceniają pracę nauczyciela, postępy uczniów oraz ich zachowanie na lekcji.
Â
      Zainteresowanym powyższą tematyką nauczycielom przedstawiam
    przykładowy konspekt lekcji dla uczniów klasy II z elementami gimnastyki
    korekcyjnej.
Â
Â
Â
Â
Â
Â
                                  Â
Â
                          Maria Abramowicz, nauczyciel Szkoły Podstawowej w Gródku.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Tematy
- Strona startowa
- Elementarz Piosenki cz10, Piosenki dla dzieci mp3
- Elementy logiki matematycznej i algebry zbiorów, studia, matematyka
- Elementy stabilizacyjne - dioda Zenera BZP 620 C9V1 [ćw] 1999.10.25, Elektrotechnika
- Elementy stabilizacyjne - dioda Zenera BZP 620C 9V1 [ćw] 1999.11.16, Elektrotechnika
- Elementy postep. cyw. w dzialan iach adm. pub. - wyklady(2), WSH
- Elementy postepowania cywilnego w dzialaniach administ racji publicznej - cwiczenia, WSH
- Elements of the Undead Omnibus Edition (Books 1-3) - William Esmont, Zombie Apocalypse
- Elementy komputera można podzielić na dwie ważne grupy, dokumenty
- Elektroniczna ruletka DVDRip,
- Elf, Gry, Heroes 3 - maps, Maps, Maps
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- igraszki.htw.pl