Elementy gimn korekcyjnej,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
I. ARKUSZ  OBSERWACJI  ZAJĘĆ  OTWARTYCH  DLA                                                                                                       NAUCZYCIELI

 

 

Pytania skierowane do nauczycieli mają na celu uzyskanie informacji zwrotnych, oceny, uzyskania wskazówek do dalszej pracy z dziećmi.

Proszę określić (podkreślając właściwą odpowiedź), CZY:

 

1.     Cele zajęć są właściwie sformułowane i możliwe do osiągnięcia ?

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

2.     Czy jakość i ilość zadań jest odpowiednia do kształtowania umiejętności zawartych w celach zajęć ?

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

3.     Czy treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata, określ w jakim stopniu:

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

4.     Oceń, czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na ocenę obejrzanych zajęć:

-         zdecydowanie tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

5.     W jakim stopniu zajęcia wpłynęły na jakość Twojej pracy pedagogicznej (tzn., czy zachęciły Cię do stosowania elementów gimnastyki korekcyjnej na zajęciach z edukacji motoryczno- zdrowotnej)?

-         tak, zachęciły mnie do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych

-         raczej wpłynęły na jakość mojej pracy

-         nie wpłynęły na jakość mojej pracy

6.     W jakim stopniu zajęcia spełniły Twoje oczekiwania:

-         w pełni

-         spełniły częściowo

-         raczej nie spełniły

-         nie spełniły

 

7.     Które z poniższych elementów należałoby zmodyfikować:

-         sposób realizacji celów lekcji

-         metody nauczania

-         środki dydaktyczne

-         organizacja procesu lekcyjnego (sprawność, rytmiczność)

-         relacje interpersonalne N – U

-         inne:

 

 

II. ARKUSZ  OBSERWACJI  ZAJĘĆ  OTWARTYCH  DLA                                                                                                         NAUCZYCIELI

 

 

Pytania skierowane do nauczycieli mają na celu uzyskanie informacji zwrotnych, oceny, uzyskania wskazówek do dalszej pracy z dziećmi.

Proszę określić (podkreślając właściwą odpowiedź), CZY:

 

8.     Cele zajęć są właściwie sformułowane i możliwe do osiągnięcia ?

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

9.     Czy jakość i ilość zadań jest odpowiednia do kształtowania umiejętności zawartych w celach zajęć ?

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

10. Czy treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata, określ w jakim stopniu:

-         tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

11. Oceń, czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na ocenę obejrzanych zajęć:

-         zdecydowanie tak

-         raczej tak

-         raczej nie

-         nie

12. W jakim stopniu zajęcia wpłynęły na jakość Twojej pracy pedagogicznej (tzn., czy zachęciły Cię do stosowania elementów gimnastyki korekcyjnej na zajęciach z edukacji motoryczno- zdrowotnej)?

-         tak, zachęciły mnie do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych

-         raczej wpłynęły na jakość mojej pracy

-         nie wpłynęły na jakość mojej pracy

13. W jakim stopniu zajęcia spełniły Twoje oczekiwania:

-         w pełni

-         spełniły częściowo

-         raczej nie spełniły

-         nie spełniły

 

14. Które z poniższych elementów należałoby zmodyfikować:

-         sposób realizacji celów lekcji

-         metody nauczania

-         środki dydaktyczne

-         organizacja procesu lekcyjnego (sprawność, rytmiczność)

-         relacje interpersonalne N – U

-         inne:

 

 

  W wyniku przeprowadzonej analizy ankiet okazało się, że większość rodziców pozytywnie ocenia zajęcia. Uważają oni, że większość  dzieci rozumie polecenia, wykonuje je chętnie, dzieci często też pytają nauczyciela o pomoc lub wyjaśnienie, ale nie zawsze ich zachowanie w domu i podczas zajęć rodzice oceniają tak samo. Zajęcia rodzice oceniają bardzo dobrze, wszyscy uważają, że mają one wpływ na prawidłowy rozwój fizyczny dziecka. Na zakończenie wyrażają chęć uczestniczenia w podobnych zajęciach na innych przedmiotach.

   Nauczyciele natomiast przyglądali się zajęciom w inny sposób- ich zadaniem była nie tylko obserwacja uczniów, ale też zwrócenie uwagi na merytoryczne przygotowanie nauczyciela i jego relacje z uczniami. Wszyscy nauczyciele uważają, że cele zajęć zostały osiągnięte, odpowiednia jest ilość i jakość zadań do kształtowania umiejętności. Uważają również, że w pełni spełniły ich oczekiwania. Większość też uważa, że treści lekcji dotyczą ważnych problemów współczesnego świata oraz, że zajęcia te zachęciły ich do stosowania ćwiczeń korekcyjnych na zajęciach ruchowych.

 

  Podsumowując, rodzice wspólnie z nauczycielami stwierdzili, że organizowanie w przyszłości podobnych zajęć z ich udziałem jest potrzebne, przynosi wymierne skutki w postaci informacji zwrotnej oraz ma duży wpływ na podniesienie rangi prowadzonych zajęć. Nauczyciel ma okazję pokazania, w jaki sposób pracuje z dziećmi, jakich używa metod pracy, rodzic natomiast ma okazję zaobserwować zachowanie się swojego dziecka, jego relacje z rówieśnikami. Niektórzy rodzice zauważyli, że można też  na lekcji otwartej obserwować rozwój dziecka w porównaniu z kolegami z klasy. Rodzice  poprzez pryzmat obejrzanych zajęć stwierdzili, że inaczej teraz patrzą i oceniają pracę nauczyciela, postępy uczniów oraz ich zachowanie na lekcji.

 

       Zainteresowanym powyższą tematyką nauczycielom przedstawiam

     przykładowy konspekt lekcji dla uczniów klasy II z elementami gimnastyki

     korekcyjnej.

 

 

 

 

 

 

                                   

 

                           Maria Abramowicz, nauczyciel Szkoły Podstawowej w Gródku.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl