Elegancki transporter, Musso, publikacje
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Elegancki transporter
Test redakcyjny: SsangYong Musso Sports 290 S
Autor: Jacek Dobkowski
Zdjęcia: Wojciech Traczyk
Auto Market Truck, nr 49/2005 (569)
z dnia 2005-12-09
Testowany przez nas egzemplarz Musso Sports miał dodatkowe orurowanie i cztery rampowe halogeny Hella
W kabinie użytkowego SsangYonga dominują miękkie plastiki
Z tyłu Musso Sports można załadować za pomocą wózka widłowego. Niestety, nie można dokupić nakładki na skrzynię ładunkową.
Musso Sports to pikap zbudowany na bazie terenowego SsangYonga/Daewoo Musso, który z kolei jest spokrewniony z Mercedesem G. Przetestowaliśmy Musso Sports w jedynej dostępnej na naszym rynku wersji 290 S.
Kabina miękka, ale krótka
Użytkowe pikapy i terenówki mają zazwyczaj twarde kokpity. W Musso Sports czeka nas miłe zaskoczenie. Na desce rozdzielczej i na boczkach drzwi króluje miękki plastik. Niestety, niektóre elementy trzeszczą, np. środkowy podłokietnik z przodu wydaje nieprzyjemne odgłosy nie tylko w trakcie jazdy, ale już kiedy położymy na nim łokieć. Sam kokpit nie trzeszczy. Kolejne zaskoczenie in minus to dwa liczniki przebiegu starego typu (bębnowe).
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem. Wyżsi pasażerowie ulokowani na kanapie z tyłu będą natomiast utyskiwać na zbyt małą przestrzeń na nogi. Poza tym do tylnej części kabiny trudno się wsiada, a jeszcze trudniej wysiada, z powodu wąsko otwierających się, krótkich drzwi. Nie można jednak narzekać na szerokość wnętrza nawet przy pełnej, trzyosobowej obsadzie z tyłu.
Paka bez przykrycia
Ładowność Musso Sports wynosi 745 kg. Tylna klapa (zintegrowana z centralnym zamkiem) otwiera się do dołu o kąt 90 stopni lekko, po naciśnięciu zamka nad tablicą rejestracyjną. Skrzynia jest łatwa do utrzymania w czystości, woda szybko z niej ścieka. Podłużne rowki na powierzchni podłogi ułatwiają załadunek i przesuwanie cięższych przedmiotów. Wystające z podłogi w przedniej części paki nadkola przeszkadzają w niewielkim stopniu.
Szkoda tylko, że importer nie oferuje żadnych nakładek z tworzyw sztucznych na pakę, zabezpieczających przewożony ładunek przed kaprysami pogody. Za 570 zł można dokupić niemiecki hak holowniczy (z homologacją). A dokupić go warto, bo wóz może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie do 2.800 kg.
Dołączany przód z reduktorem
W normalnych warunkach drogowych korzystamy z tylnego napędu. Opuszczając drogę utwardzoną, możemy dołączyć napęd na przód na sztywno - na postoju albo podczas jazdy z prędkością do 70 km/h. Reduktor można włączyć, tylko gdy wóz stoi. Do tych wszystkich operacji służy przycisk na desce rozdzielczej, a nie dźwignia na środkowym tunelu, jak w większości terenówek. Prześwit wynosi tylko 19,5 cm (np. nowy Hilux ma prześwit 29,2 cm).
Można podróżować
Na szosie to auto lepsze, niż myślisz. Komfort resorowania, jak i trzymanie się drogi nie dają powodów do specjalnych narzekań. Samochód nie umęczy kierowcy nawet na dłuższych trasach. Komfort podnosi standardowa klimatyzacja. A kto lubi typowy rechot mercedesowskiego diesla, znajdzie się w siódmym niebie, mimo drgań na biegu jałowym. Przy rozsądnej jeździe spalanie nie powinno przekroczyć 11 litrów ON na setkę. Z decyzją o zakupie Musso Sports nie można jednak zwlekać zbyt długo, bo wóz będzie sprzedawany jeszcze tylko przez rok.
Plusy
Możliwość odliczenia VAT-u od ceny zakupu wozu i kupowanego do niego paliwa. Łatwy załadunek i przesuwanie ładunku na skrzyni. Dobre zachowanie na twardych nawierzchniach. Klimatyzacja i ABS w standardzie. Ładna sylwetka.
Minusy
Brak nakładek na pakę w ofercie importera. Ograniczająca prześwit obudowa tylnego mostu. Skromna sieć serwisowa. Model schodzący z rynku.
Podstawowe dane techniczne SsangYonga Musso Sports 290 S
Dopuszczalna masa całkowita
2.520 kg
Ładowność
745 kg
Objętość ładowni (do górnej krawędzi)
0,89 m sześc.
Wymiary ładowni - dł./szer./wys.
1.180 / 1.475 / 510 mm
Wymiary pojazdu - dł./szer./wys.
4.935 / 1.864 / 1.760 mm
Rozstaw osi
2.755 mm
Silnik
R5, turbodiesel z pośrednim wtryskiem
Pojemność silnika
2,9 l
Moc maksymalna
120 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
255 Nm przy 2.250 obr./min
Prędkość maksymalna (wg producenta)
151 km/h
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta)
8,8 l/100 km
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym bez obciążenia (testowe)
10,1 l/100 km
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym z pełnym obciążeniem (testowe)
12,2 l/100 km
Skrzynia biegów
mechaniczna, pięciostopniowa
Napęd
na tylną oś, dołączany na przednią, reduktor 1:2,48
Układ hamulcowy
ABS, przód tarczowe wentylowane, tył tarczowe
Wyposażenie pojazdu testowego
ABS, poduszka powietrzna kierowcy, klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, regulacja wysokości kierownicy, centralny zamek, elektryczne sterowanie szybami (4) i lusterkami, radio z CD, aluminiowe felgi, lakier metalik
Cena netto pojazdu standardowego / testowego
79.508 / 81.885 zł
Gwarancja mechaniczna / perforacyjna
3 lata lub 100.000 km / 6 lat
Przeglądy techniczne
co 15 tys. km lub co rok
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
- Strona startowa
- Elegance - edited by Ali Rahim & Hina Jamelle, Albumy - Architektura
- Elegancka przystawka z kurczaka na przyjęcie, Sałatki
- Elegancka sałatka,
- Ekologiczna moda, Ciekawostki żywieniowe
- Ellen James - Na przekór miłości, ⏠Harlequin Romance
- Elektrycznosc1-6, Fizyka
- Elizabethtown.2005.DvdRip.AC3.eng, â MOJE i TWOJE KINO
- Elohim - Experience Worship From The Heart Of Israel, Elohim - Experience Worship From The Heart Of Israel 2000 (makowka25), Elohim - Experience Worship From The Heart Of Israel 2000
- Egzekucja alimentow od cudzoziemca, PORADY PRAWNE
- Emisja monet 2006r, EMISJA MONET 2 ZL
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- matkadziecka.keep.pl