Elektrozawór Turbiny 1, ▇ Manuale do Renault Laguna II

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Po kupnie swojej Lagunki dość długo szukałem na forum rozwiązania problemu w postacikomunikatu o awarii układu wtrysku. Wyczyszczenie zaworu recyrkulacji spalinEGR,któregozabrudzenie bądź uszkodzenie było najczęściej wymieniane na forum jako powód owegokomunikatu niestety moje problemy nie zniknęły. Szukając przyczyn dalej dotarłem w końcu doElektrozaworu Regulacji Ciśnienia doładowania zaznaczonego na różowo na poniższej ilustracjiDemontaż tego ustrojstwa jak i dokładne wyczyszczenie i wyregulowanie metodą "próbi błędów"okazało się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Od tego momentu to jest od października 2007roku wstrętny komunikat więcej się nie pojawił, a i same autko nie traci nagle mocy podczas jazdyani nie potrzebne jest zatrzymanie i zgaszenie silnika by po ponownym uruchomieniu go możliwasię stała dalsza jazda.Z tego co zdołałem się zorientować już u kilku osób manipulacja przy tym elektrozaworzeposkutkowała i nie borykają się oni z komunikatem o awarii układu wtryskowego. Z drugiej jednakstrony wiem (z rozmów na PW) że wiele osób ma problemy z rozłożeniem go na części i dla nichprzede wszystkim przedstawiam poniższy tutorial.Nie znajdzie się chyba osoba która będzie miała problem z wymontowaniem elektrozaworu zpojazdu dlatego nie będę opisywał tego etapu.Pierwszą czynnością jest zdjęcie po delikatnym podważeniu wkrętakiem kapturka przykrywającegordzeń elektromagnesu.==========================================================po tej czynności ukazuje nam się rdzeń elektromagnesu z nacięciem na wkrętak zaznaczonymstrzałką (niebieską)umożliwiającym regulację zaworu polegającą na zmianie położenia rdzenia.==========================================================Kolejną czynnością jest wymontowanie z korpusu zaworu rdzenia wraz z zatopionym w nimelektromagnesem, należy zwrócić uwagę na dwa zatrzaski zaznaczone strzałkami które trzymająelektromagnes w korpusie. Z tego co wiem wiele osób podczas demontażu "poległo" właśnie na tejczynności i dlatego zaznaczam że elektromagnes bardzo mocno tkwi w korpusie ale jak widaćmożna go wyciągnąć bez uszkodzenie czegokolwiek(strzałki czerwone), Elektromagnes trzyma sięna oringu ,siedzi on an samym dole , który sprawia trudności w wyjęciu .po tej czynności na dnie korpusu zauważymy okrągłą blaszkę z centrycznie wyciętymi otworami,która to podczas pracy zaworu jest na przemian przyciągana i odpychana przez elektromagneszaworu - stąd tak częste brzęczenie tego zaworu podczas jego pracy.elektromagnes od spodu wygląda tak jak poniżej [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl