Ekwipunek Terranie (2.0.1), gry fabularne, StarCraft RPG

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Twórca Systemu:
Mateusz „Craven” Wielgosz
Współtwórcy:
Dariusz „c4h10” Butanowicz
Marcin „Harvezd” Jaworski
Michał Natkaniec
Piotr „VeeteK” Witkowicki
Jakub „Draken” Zajdel
Ilustracje:
Maciej „Tarkis” Dybał
Marcin „Grag” Maciejczyk
Jan „Havock” Milewski
Maciej „Ygreck” Godawa
Podziękowania i pozdrowienia :
Jakub „Bone” Andrzejewski, Wojtek „Prozac” Anuszczyk, Mateusz „Inkwizytor” Budziakowski, Wojtek
„BlooDy” Chełstowski, Krzysztof Bujak, Dominik „Alchemiko” Dańda, Maciej „Tarkis” Dybał, Maciek
Fita, Bartosz „Giżol” Giżycki, Marcin „Kiender” Kiendra, Witold „Zaczyn” Kołdras, Andrzej „Siilion”
Krupiński, Artur „ARTUT” Machlowski, Michał Madej, Tomasz Z. Majkowski, Piotr „Nasstar”
Michałowski, Michał Mochocki, Mikołaj „Cylindryk” Nowak, Tomasz „autojacek” Owczarek, Magda i
Maciej Reputakowscy, Wojtek Rost, Wojciech Rzadek, Marcin „Seji” Segit, Bartosz „Siwy” Siwek, Jakub
„Psionides” Suder, Joanna i Maciej Szaleńcy, Maciej Teczke, Piotr „Pietrula” Szczepanik, Robert
Szczypkowski, Łukasz Śnieżek, Kamil Uptas, Am-Radiz, Mikołaj Winnicki, Piotr „Dante” Wolny,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień, Maciej „Crocodile” Zagórski, Gabriela „MidMad” Zielińska
Oraz dla całej Galicyjskiej Gildii Fanów Fantastyki oraz ludzi z Valkirii
Specjalne podziękowania dla:
Ageny za całe wsparcie dla systemu
Oraz
Dla Firmy Blizzard za stworzenie wspaniałej gry StarCraft
Dla serwisu Valkiria za udostępnienie miejsca na serwerze dla strony w latach 2002-2006
Dla serwisu Aleja Fantasy za udostępnienie miejsca na serwerze dla strony od 2006
Nazwy własne i znaki towarowe związanie z grą StarCraft są własnością firmy Blizzard i ich użycie nie
ma na celu naruszenia obowiązujących praw autorskich, a ma jedynie charakter informacyjny. Grafiki
wykorzystane w tym podręczniku są własnością ich autorów.
Treść tego podręcznika © Mateusz „Craven” Wielgosz 2002-2006.
§5.1 Broń
Nazwa
Amunicja Ładowność Obrażenia
Celność
Typ Koszt
Nóż
-
-
2z1
-
Biała
25
Nóż do rzucania
-
-
1z2
-1z0
Biała*
20
Nóż mechaniczny
Ogniwo litowe 50 (10 min)
3z2
-
Biała
340
Stunrod
Ogniwo litowe
50
0z0
-
Biała
300
Tonfa KSP
-
-
1z1
-
Biała
40
Enforcer
S4, U-236
30
3z2
-
Lekka 100
Ingram
U-144
75
3z3
-
Lekka 150
Pulse Rifle M41-A
M309, M40
99 / 5
4z3 / 6z4
- Średnia 250
Shotgun
S12
6
3z3
-0z1 Średnia 175
Smartgun M56
M250
250
4z3
+2z1 Średnia 300
Gauss Rifle
„Impaler”
U-238
60
5z2
+1z0 Średnia 350
Minigun
K16
1200
6z3
-1z0
Ciężka 500
Snajperka C-10
Canister C10
12
3z5
-1z0* Średnia 550
Miotacz Płomieni
Napalm
3l. (5)
4z2
+0z1 Średnia 420
GES Bio
GESA „Slime”
2l. (20)
4z4*
-1z0
Lekka 1200
„Rozpruwacz”
Shrapnel Pack
20
2z3 / 6z4 +1z0 / -1z1 Ciężka 370
Granatnik
R-42, R-42a,
R-47, R-47f
8
6z4
-
Ciężka 620
Rakietnica A8
R-96
4
7z4
-
Ciężka 720
Zbawiciel
ATA-1138
1
Duże
+1z1
Ciężka 2500
Każda broń jest opisana przez następujące
parametry:
Nazwa
– nazwa broni.
Amunicja
– typy amunicji do tej broni.
Ładowność
– pojemność magazynka
(magazynków).
Obrażenia
– podstawowe obrażenia
zadawane przez broń.
Celność
– modyfikator do testu trafienia przy
strzelaniu daną bronią.
Typ –
typ broni wskazuje na umiejętność
testowaną przy walce daną bronią
Koszt –
koszt danej broni.
Stunrod
– Zgłuszacz. Pałka o długości około
pół metra. Służy ona do obezwładnienia
przeciwnika. Najczęściej stosowane przez
policję, by obezwładnić podejrzanego, nie
czyniąc mu większej krzywdy. Większej, gdyż
mniejsza się zdarza - po ocknięciu się
(porażona ofiara jest nieprzytomna przez około
30 minut) mogą wystąpić nudności, bóle głowy
oraz problemy z perystaltyką.
Amunicja: Ogniwo litowe
Ładowność: 50
Obrażenia: 0z0
Celność: -
Typ: Biała
Koszt: 300
Nieuzbrojona postać zadaje 0z1 obrażeń
(rzucamy ilością kości równą sile, taki sam
modyfikator obowiązuje przy każdej broni
białej – noże, pałki itd.). Czyli postać o sile 2,
bez uzbrojenia zadaje 2z1 obrażeń, natomiast
władająca nożem 4z1 obrażeń.
Tonfa konfederackich Służb
porządkowych
–Zamieszki w Konfederacji są
rozpędzane tak aby uczestnikom już nigdy
więcej nie przyszła ochota do protestowania,
czy też wszczynania rozruchów. Tonfa ułatwia
wybijanie takich pomysłow z głów i innych
części ciała. W ramach szkolenia w policji i
służbach porządkowych każdy aspirant
przechodzi przeszkolenie w walce tą bronią.
Amunicja: -
Ładowność: -
Obrażenia: 1z1
Celność: -
Typ: Biała
Koszt: 40
Nóż
– Nóż to broń wojskowych. Nie wyposaża
się w nią policji, tylko marines. Nóż
przetrwania, może nie jest zabójczy przeciw
większości zergów, ale przeciw ludziom i
mniejszym stworom może być bronią dającą
przewagę nad przeciwnikiem. Ponadto
przydaje się do wielu innych czynności.
Amunicja: -
Ładowność: -
Obrażenia: 2z1
Celność: -
Typ: Biała
Koszt: 25
Enforcer
– Standardowy pistolet marine. Duża
pojemność magazynku. Dobry do samoobrony
przed niegroźnymi przeciwnikami pokroju
Zerglingów.
Amunicja: S4 lub U-236 (naboje o
zwiększonym zasięgu)
Ładowność: 30
Obrażenia: 3z2
Celność: -
Typ: Lekka
Koszt: 100
Nóż do rzucania
– Odpowiednio wyważony
nóż, jest dobrą bronią miotaną.
Amunicja: -
Ładowność: -
Obrażenia: 1z2
Celność: -1z0
Typ: Biała (rzucanie)
Koszt: 20
Ingram
– Szybkostrzelna broń krótka.
Wystrzeliwuje 5 pocisków w serii.
Amunicja: U-144
Ładowność: 75
Obrażenia: 3z3
Celność: -
Typ: Lekka
Koszt: 150
Nóż mechaniczny
– Ostrze o długości około
17 centymetrów działa jak piła mechaniczna.
Używany jest często do rozpruwania zbroi w
celu uwolnienia zamkniętego niej żołnierza.
Amunicja: ogniwo litowe
Ładowność: 50 (10 minut)
Obrażenia: 3z2
Celność: -
Typ: Biała
Koszt: 340
M41-A Pulse Rifle
- To broń bojowa dobra
do obrony i ataku. Karabinek 10mm z
granatnikiem 30mm. Seria (pojedynczy strzał)
wystrzeliwuje trzy pociski.
Amunicja: M309 karabin, M40 granatnik
Ładowność: 99 / 5
Obrażenia: 4z3 (karabin) / 6z4 (granatnik)
Celność: -
Typ: Średnia
Koszt: 250
Koszt: 500
Karabin Snajperski C-10
– Ta broń
sprawdza się jedynie w walce na duże
odległości. Jest wyposażona w lunetę, która
sprawia, że wprawny strzelec może być
skuteczny nawet na odległość kilku
kilometrów.
Amunicja: Canister C10
Ładowność: 12
Obrażenia: 3z5
Celność: -1z0 (Przy normalnym strzelaniu,
modyfikator nie obowiązuje w pozycji
strzeleckiej)
Typ: Średnia
Koszt: 550
Shotgun
- Broń mocna na krótki dystans, ale
dość niepraktyczna.
Amunicja: S12
Ładowność: 6
Obrażenia: 5z3 (3z1 jeśli dystans przekracza
10metrów, 0z1 jeśli przekracza 20)
Celność: -1z0
Typ: Średnia
Koszt: 175
Smartgun M56
– Ta broń jest zaopatrzona w
zaawansowany mechanizm śledzenia celu
(+2z1 do testów trafienia). Jest montowana na
specjalnym wysięgniku na pasie i nieznacznie
ogranicza swobodę ruchu (+5 do PT testów
związanych ze zwinnością) Wystrzeliwuje po
pięć pocisków w serii.
Amunicja: M250
Ładowność: 250
Obrażenia: 4z3
Celność: +2z1
Typ: Średnia
Koszt: 300
W przypadku zwykłych strzałów zasada
przycelowania mówi, że poświęcając dwie tury
na dokładniejsze wymierzenie broni postać
otrzymuje premię kolejno +1z0 i +2z0, a
kolejne tury nie powiększają już tego
modyfikatora. W przypadku strzelb
snajperskich jest inaczej. Korzystny
modyfikator z przycelowania wzrasta wraz z
trzecią turą do +3z1, a przy czwartej wynosi
już +4z2. Dopiero od piątej tury wzwyż
modyfikator już się nie zwiększa.
Prosty strzał snajperski – na przykład z dachu
budynku, w osobę na mównicy przy sąsiednim
budynku, to PT równe 30. Gdy dochodzą
dodatkowe komplikacje, jak ruch czy chaos,
bądź dystans jest większy MG może ustalić, że
PT wynosi 40 lub więcej. Co więcej, snajper
może zadeklarować (przy zgodzie Mistrza Gry,
czyli jeśli cel jest za pancerną szybą lub w
wyjątkowo odpornym pancerzu, nie strzał
zapewniający zgon jest niemożliwy), że chce
upewnić się, że strzał będzie śmiertelny –
zwiększa to poziom trudności o 10, ale
sprawia, że w przypadku trafienia nie ma
potrzeby wykonywania rzutu na obrażenia –
cel umiera.
Gauss Rifle „Impaler”
– Jest to broń
powszechnie używana przez żołnierzy
konfederacji. Można ją ujrzeć w rękach
niemalże każdego marine. Jest niesłychanie
celna (nie rzuca przy oddawaniu serii), a
dodatkowo pociski zostały zaprojektowane tak,
aby przebijać najtrwalsze pancerze (trafione
cele, jeśli mają pancerze, to ich ochrona jest
zmniejszona o 1z1).
Amunicja: U-238
Ładowność: 60
Obrażenia: 5z2
Celność: +1z0
Typ: Średnia
Koszt: 350
PRZYKŁAD:
Tony Radziwił jako wprawny
strzelec z Percepcją 3 i umiejętnością broń
średnia na 4, normalnie rzut na atak
wykonywałby 7z3. Leżąc jednak wśród zarośli
celując do strażnika na wieżyczce wkrótce
będzie mógł rzucać 10z5 (7z3 + 4z2 = 10z5
ale nie można rzucać więcej niż 10 koścmi).
Tony chce załatwić sprawę po cichu, więc
deklaruje śmiertelny strzał. MG przyjmuje że
podstawowy PT na tak dużym dystansie
wyniesie 35, w przypadku śmiertelnego
strzału snajper musi przerzucić 45.
Minigun
– działka tego typu wcześniej
montowane były w helikopterach. Teraz
zmodyfikowana wersja służy jako broń ręczna.
Tak zwany „Usypiacz” wystrzeliwuje 6
pocisków w serii (w pojedynczym strzale).
Ogranicza zwinność postaci o 1.
Amunicja: K16
Ładowność: 1200
Obrażenia: 6z3
Celność: -1z0
Typ: Ciężka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dietanamase.keep.pl